The day before tomorrow

Tjoho!
Är det någon annan än jag som tycker att julafton bara flög förbi?
nu börjar alla snacka om att julen är över, jag tycker inte ens att det känns som den börjat än( mycket har nog med det tråkiga vädret att göra). Jag had een ganska mysig julafton, hela släkten på pappas sida firade tillsamans med oss hemma hos farmor & farfar. jag har en lite kusin, Alicia som bara är tre år, igår var vi lite dåligt förberädda på tomtefronten och för hennes skull ville vi ju väldigt järna ha en jultomte. Min farboror Jugge hittade en röd scarf och virade den runt huvudet och sen hittade jag en röd filt som vi svepte om honom, kanske inte tomtelik men röd var han iallfall. Han gick  ut gemnom ytterdörren och kom sedan in genom altandörren i vardagsrummet, alla spelade med och la komentarer som  "välkommen tomten" eller "tack tomten". i början satt Alicia i hennes mammas knä och var rädd för tomten men sedan när han delade ut ett paket med hennes namn på och hon smög försiktigt fram till tomten och tog imot paketet. precis som hon skulle gå tillbaka till sin plats frågar någon om hon inte ska säga tack till tomten och då kommer världens skönaste tack: "Tack Jugge". Här har alla suttit och spelat med för hennes skull men i självaverket viet hon redan att det är Jugge. Efter den komentaren börjar hela släkten as garva.
Jag blev i vilket fall nöjd med alla mina julklappar.
hoppas ni fick allt ni önskade er, de fick iallfall jag.

Här är vad jag fick i julklapp:
- sminkborttagning
- presentkort på h&m 350 kr
- stumpbyxor
- halsband
-armband
-örhängen med matcanade armband
-choklad
- massor med pengar
- 2 par örhängen
- doftljus
- bok, it girl uppföljare till gossipgirl)
-Plattong
-sockor
- tröja (som måste bytas)
- svarrt linne

Blev du nöjd med alla dina julklappar?


image145
Jag och supersöta Alicia i sommras


Kommentarer
Postat av: Joohannaa

vilka bra julklappar =D hihi

2007-12-25 @ 18:28:25
URL: http://joojj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0